???

Fotoğrafım
Bildiğin çikolata... Yokluğunda canın çeker, görünce için gider, fazla yediğinde geri döner, her koşulda seni deli eder :) İletişim: medannseri@gmail.com

Çikolata Severler...

6 Aralık 2014 Cumartesi

Çalışan Kadın Sendromu

Sizler de benim gibi çalışan kadın olmaktan yorgun düşenlerden misiniz? O zaman bu yazım bizlere ve bizim gibilere gelsin. :)
Çalışmayı seviyorum, üretmeyi, başarmayı, faydalı olmayı, katma değer oluşturmayı... Verimli bir şekilde çalıştığım zaman gerçekten mutlu oluyorum, özellikle iş yerinde boş boş vakit geçirmektense deli gibi yoğun olmayı yeğlerim... Çünkü sabahın köründe o sıcacık yatağımdan, o tatlı mı tatlı uykumu bölüp kalktığıma değsin istiyorum. :) 
Okuldan erken mezun olmak, hayata erken atılmak hem avantaj, yıpratıcı payını göze aldığımızda hem de dezavantaj aslında.
Öğretmenlikle başladım çalışma hayatıma henüz taze bir üniversite öğrencisiyken, sonrasında mezuniyetle birlikte asıl mesleğime kavuşmuş oldum yada bulaşmış oldum, bilemiyorum. :) Hem çalışıp hem okumaya devam ettim, ediyorum. Bildiğiniz gibi doktora yapıyorum yada yapmaya çalışıyorum, emin değilim. :))
Ve artık çok sıkıldım, emekliliğime o kaaadaaarrr çoooookkk var ki, ne siz sorun ne ben söyleyeyim. İş yerinde emeklilik konusu açıldığında bana yorum bile yaptırmıyorlar, senin daha yaşın tutmaz diye, gerisini siz düşünün.
Evde olmayı, evi seviyorum hem de çok, en çok :( Artık farklı alanlarda faydalı olmak istiyorum, bilgi ve tecrübelerimi sosyal sorumluluk kapsamında değerlendirmek istiyorum. 
Çalışma hayatı şüphesiz bana çok şey kattı ama bir o kadar da şey götürdü. Benim ailemde kadınlara değer verilir. Babam çok hassastır mesela bu konuda... Bu hassasiyeti iş yerindeki erkeklerden görememek tuhaf geliyor dolayısıyla... Tutturmuşlar kadın erkek eşittir, biz yapıyoruz siz de yapın o zaman, tırı vırı... Yok öyle bir şey kardeşim, kadın - erkek eşitliği yasal olarak mevcut bence kanunlar önünde eşitiz, hepimiz insanız. Nokta. Bitti. Bunun dışında bir eşitlik mevzu bahis değil benim nazarımda ki nasıl olsun dön de aynaya bak bi' zahmet... Senle ben nasıl eşit oluruz, senin kuvvetinle benimki bir olabilir mi, benim duygularımla senin ki bir olabilir mi, benim kırılganlığımla senin ki bir olabilir mi, benim önceliklerimle, benim hassasiyetlerimle senin ki bir olabilir mi? Düşün bi'....Baaakkk, gördün işte, eşit değiliz çünkü biz daha zekiyiz. Ehehehehe yaşasın kötülük. Tamam, tamam şaka yaptım ama her şakanın altında da bir gerçeklik payı vardır yani öyle diyorlar ben bilmem.
Kadınlar desen ayrı bir problem çalışma ortamında... Bazılarında böyle bir gereksiz kapris, gereksiz kıskançlık... Sürekli dedikoduya karşı korumak zorunda kalıyorsun kendini hemcinslerine karşı, güven problemi yaşıyorsun. Bu daha da yıpratıcı oluyor çünkü sürekli rol yapmak zorunda kalıyorsun, yüzüne gülüyor arkandan oohhohohoohohooo...
Kazandığın parayı ise yine işin için harcıyorsun, 1/3'ini yine işe gitmek için benzine, 1/3'ini yine işte giymek için kıyafete kalan 1/3'ini de yine işte öğle yemeği için harcıyorsun... Gerçekten kısır bir döngü, anlayan anlatsın. (:

5 yıl önce biri çıksaydı ve deseydi ki "Medanşeri! 5 yıl sonra bunları bunları söyleyecek, böyle hissedeceksin!!!", mümkün değil inanmazdım. Ama artık evimde oturayım. örgü öreyim, kanaviçe işliyim, sabah kuşağında mimar Selim Bey'i izleyeyim, en sadesinden Türk kahvemi yudumlayım, böyle güzel güzel yemekler, börekler, pastalar pişirelim ama oturup yemeyelim, herkesle paylaşalım istiyorum, altın günü arkadaşlarım olsun, topladığımız altınlarla bir dernek ve vakıfa bağışta bulunalım, sosyal sorumluluk projeleri geliştirelim, belediyelerle koordineli bir şekilde gönüllü olarak çalışalım, evlerimizde imkanı olmayan öğrenciler için özel ders verelim, gençleri başıboş bırakmayalım, onlara rol-model olabilelim, kişisel ve ahlaki gelişimlerine destek olalım istiyorum. Sadece böyle işlerle uğraşayım ve devlet bunun karşılığında sigortamı yatırsın istiyorum. Allah hayırlı ömür verir de emekliliğimizi görürsek, o yaştan sonra bir de geçim sıkıntısı ile uğraşmamak istiyorum.
Böyle dediğime de bakmayın... Evde de oturamam, ev hanımı da olmaz ben, ne istediğimi bilemiyorum yani, eldekilere şükretmek en güzeli belki de. (:
Ev hanımları da devlet tarafından sigortalı olsun hatta ev hanımlığından sıkılıp iş hayatına atılmak istediklerinde devlet bir de ev hanımlığında çalıştığı süre için kıdem tazminatı falan versin. (: Bu sefer fazla uçtum di' mi? Neyse, isteyenin bi' yüzü demiş atalarımız, gerisini vermeyen düşünsün.... (:

16 yorum:

  1. Çalışmak zor iş ama en zoruda sevmediğin bir işte çalışmak, ev hanımları sigorta olayı güzel bir düşünce aslında. Kadınlarında çalışması kendi açımdan bir iş yerinin motivasyonunu sağlayan en önemli unsur : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum, keşke herkes mutlu olduğu işi yapabilse... Aslında katılmak istemesem de motivasyon noktasında da katılıyorum. Ortamda kadın varken ve yokken ki fark konusunda makale bile yazabilirim zannımca xD Teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  2. Bu sanırım her kadının yaşadığı bi değişim. İlk başta çocukta yaparım, kariyer de kafasında hoydaaa dalıyosun işe güce. Bi süre sonra bi aydınlanmayla, bi dk. ya, niye ben evimde doya doya çocuğumu büyütmüyorum kafasına geçiyosun bi şekilde. Evet, uçuk görünüyo gönlünden geçenler, keşke olabilse ama. Hele ki şu emeklilikte sadece emekleyecek kadar maaş olayı gittikçe daha da beterleşip, yakın zamanda sürünmelik maaşı kıvamına gelecek, gelişmeler onu gösteriyo malesef. :/ Ayy içim şişti. En güzeli senin yaptığın gibi optimist hayallerde kalıp, umudu yitirmemek galiba Medanşeri... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yaaa kadının fıtratında var sanırım, ne kadar aksi için çabaladıysam bunca sene geldiğim noktaya bakıyorum da, şaşırıyorum :))) Bundan sonra ev hanımlarına kıdem tazminatı verenleredir oyum, duyurulur :)))) Aynen öyle, Mimikli Böcek... Pollyanna görse bizi tövde eder, pollyannacılığa xD

      Sil
    2. Ev hanımlarına kıdem tazminatı. :) İyiymiş. Sen adaylığını koyarsan +1 oyla başlarsın bak, demedi deme. :P

      Sil
    3. O vakit yeni bir renk, yeni bir ahenk ve kıdem tazminatı getirmek için bağımsız adaylığımı ilan ediyorum :))) Çok fena gaza geldim Mimikli, demek ki koltuk sevdası dene şey böyle böyle başlıyor :)))

      Sil
  3. Yazdıklarına katılıyorum. olması gerektiği gibi yazmışsınız. İdrak edene.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Profösör :)))

      Sil
  4. Ayni hissiyatlara kapilmadigimi soylesem yalan olur;) sosyal sorumluluk kapsaminda bir seyler yapmak isterseniz aile ve sosyal politikalar bakanliginin aile egitim programi diye bir calismasivar.incelemenizi oneririm.belki tatmin edici bir seyler yakalayabilirsiniz. Blogumda da Aep baslikli bir bolum var. Dilerseniz goz atin... sizin mimik mimini ben hala yapacagim insallah;)) aklimda ama. Unutmadim;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru söylüyorsunuz aslında, çalışırken de zaman ayrılabilir ama ben artık tek işim bu olsun istiyorum. :) Hemen incelemeye alıyorum, teşekkürler bilgi için :* Hiç önemli değil, ne zaman isterseniz o zaman cevaplayın, ben beklerim :)))

      Sil
  5. gerçekten kadınlarla başetmek iş hayatında kesinlikle daha yorucu.Kadınlar da hırsdan çok ego var çünkü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ego aklıma gelmemişti ama cidden çok büyük bi' problem aslında Çokomell, kadın olmak her türlü zor azizim :))

      Sil
  6. Yazdıklarınıza o kadar katıldım ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel aynı fikirde olmak (: Belki zamanla sesimizi duyarlar, ev hanımlığı da maaşlı bir meslek olur :)))

      Sil
  7. Ay Allahım kanayan yara barnak basmaaa!Ortaokulun 1.sınıfından beri yazları çalıştım kışları okudum:)öyleki dersaneye giderken pts perş dersane cuma cumartesi çalıştım çok mu ihtiyacım vardı hayır sadece üniversitenin yaz tatillerinde açlışmadım onuda inat ettiğim için yanii yoksa yine çalıştıracaklardı beni ailem yani he paramı falan istediklerinden değil bizde aile bayanları hep çalışmış psikolojik biraz üni biter bitmezde işe başladım yaklaşık 8 yıldır bir fiil çalışıyorum şimdi çocuklarda olunca inan diyorum ki ya ben bi daha mı gelicem bu dünyaya bunca senedir ne bir tatil yapabildim doğru dürüst nede kafa dinleyebildim kendim için hiçbirşey yapamadığımı düşünüyorum bilmiyorum ki kafam çok karışık benimde biliyorum evde olsam ondan da sıkılıcam offff

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizi çok iyi anlıyorum Özlem, tüm bu yoğunluğun içerisinde de anı kaçırıyoruz... Keşke şöyle güzel bir tatil yapma imkanı bulsak (((:

      Sil

Yormadan Geçme (;