???

Fotoğrafım
Bildiğin çikolata... Yokluğunda canın çeker, görünce için gider, fazla yediğinde geri döner, her koşulda seni deli eder :) İletişim: medannseri@gmail.com

Çikolata Severler...

4 Mart 2012 Pazar

90'lar Bile Mazi Oldu Nostalji Koktu (:

Haftasonlarım çok kıymetli benim ve mümkünse evde "hiçbir şey yapmayarak" geçirmek en büyük lüksüm. Böyle saat bilmem kaçta kalkayım, yataktan sürünerek çıkayım, TV'nin karşısına geçeyim, kumandama karışanım olmasın, kahvem de yanı başımda olsun, oh! mis... Dünya bana güzel. (:
Bugünkü planım tam olarak buydu ama annemin ısrarlarına ve kışkırtmalarına daha fazla dayanamayarak öğleden sonra alışveriş merkezine gittik. Halbuki cuma günü işteyken öğle aramda gitmiştim zaten alışverişe. Sezon sonundan alacağım son birkaç parça şeyi de temin etmiştim, içimde kalan tek bir nesne kalmadı sonbahar-kış sezonundan. Öyle ki sıkıldım artık görecek gözüm bile kalmadı, yeni sezonu bekliyorum. (: Gerçi havalar böyle gitmeye devam ederse yeni sezon tam olarak gelemeyecek gibi. (:
Sinemaya gitmeyi pek sevmesem de alış-veriş yapasım hiç olmadığı için bu sefer kurtuluş olarak gördüm kendisini. Annem ve 4 yaşımdaki yeğenim zaten dünden razılar sinema için, hemen kabul ettiler. Peki dedim "The Muppet's"a gidelim. (:
Film Türkçe dublajlıydı ve dikkatimi birşey çekti. Film daha başlarken Walter, Gary ile Los Angeles'a gideceğini öğrendiğinde aralarında şöyle bir diyalog geçiyor.



 Hıh! İşte burada dublajda Mısır olarak geçen ülke orjinalinde Türkiye aslında. Şöyle ki diyalog tam olarak şöyle: “Yeah, I think that’s just an internet rumor, like there’s a country called Turkey.”
Türkçe meali: "Evet, bunlar sadece internet uydurmaları, Turkey (hindi) diye bir ülke olduğunu söyledikleri gibi" 
Sanırım yanlış anlaşılmalara veya hiç anlaşılmamaya karşı Mısır demeyi uygun görmüşler. (: Mısır da komik aslında hele de sinemada elimizde koca bir paket popcorn varken, neden koskoca ülkeye mısır denmiş ki tıpkı bize hindi anlamına da gelen bir kelime kullandıkları gibi... Walter'a hak vermemek elde değil. (:
Film için çok şahaneydi diyemem ama hoştu. Hele de şöyle kafa dengi birileri ile gitseniz çok daha hoş olabilirdi. Film her ne kadar Türkçe dublajlı olsa da çok fazla şarkı söylenen, müzikal tadında geçen bölümleri vardı ve bu kısımlar alt yazılıydı. Annem bu kısımları takip ederken zorlandı dolayısıyla, hatta bir ara baktım resmen gözlerini kapamış uyku moduna geçmişti. (: Yeğenim ise 4 yaşında ve Muppetslardan bi' haber. Onun daha çok pepe, ben10 gibi güncel çizgi filmler ilgi alanında. Dolayısıyla ben tek başıma izledim, eğlendim gibi oldu, hatta böyle bazen gülüyorum deli gibi bakıyorum salonda benden başka çıtı çıkan yok. (: 
Benim gibi 90'lı yıllarda çocuk olanlar için Susam Sokağının ve Muppetsların yeri apayrıdır sanırım. İlkokula başlayana dek onlar vazgeçilmezdi sonra Şirinler, Şeker Kız Candy falan geldi ama onlar hiç unutulmadı.


Sevgili Kurbağacık Kermitle öğrendik biz kareyi, üçgeni... Hep birlikte işaret parmağımızı kaldırır vıııjjj vıııjjjtt diye tuhaf sesler çıkararak çizmedik mi bu şekilleri?








Sonra sayı saymayı sayıların efendisi Kont Drakuladan öğrenmedik mi? (:




Edi - Büdü başlı başına bir olaydı zaten, çok sevimlilerdi hala daha hatırlıyorum birçok bölümünü. (: Hatta master yaparken bir videolarını sunumumda kullanmıştım, çok eğlenceli olmuştu, herkes çok beğenmişti. ((:







Bay Açıkgöz vardı bir tane mavi eli kolu sürekli hareket halinde bir şahsiyetti, çok şapşal ve sevimliydi. (:



Kurabiye Canavarı tabi kiiiiiiii.... Hepimiz onun gibi yemek istemişizdir kurabiyeleri. Döke saça namm namamamamam. Aslında hiç yiyemiyordu garibim etrafa saçmaktan. (:






Minik kuş ile Kırpık vardı bir de, onlar direkt sokakta yaşıyorlardı zaten diğer gerçek insanlarla birlikte. (:
Sonra uzaylılar vardı, böyle bir camın dışında gözükürlerdi sonra evin içine girerlerdi, yepp yepp yepp yeppp diye ses çıkarırlardı, hatırladınız mı? (:








Veee sevimli Elmooooo (((:







Öyle işte...  Yazımı tabi ki efsanevi Muppets şarkısı Mahna Mahna ile bitiriyorum. ((: Mutlaka izleyin - dinleyin - keyiflenin - mutlu olun ve öylece kalın. :*

35 yorum:

  1. Çok eğlenmiştim ben filmde :) Ama az kalsın Mana Mana yüzünden olay çıkartıyordum ki sonunda tatlıya bağlandı olay :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bir daha gider misin deseler beklentilerimi tam olarak karşılamasa bile yine de evet derim sanırım. Garip ama gerçek (: Mahna mahna süper yaaa sonsuza dek bıkmadan söyleyebilirim sanırım. (:
      Güzel yorumun için teşekkürler Mr.E(:

      Sil
  2. hafta sonlarını evde "hiçbirşeyyapmayarak" geçirmek benim de en büyük hayalimdir...hayal diyorum çünkü neredeyse öyle bir haftasonu(m) hiç olmadı...ama bugün ilke imza atarak (sabah güzel bir yürüyüşten sonra ama) "pazar" ımı evde geçirdim...gazete okudum, kitabımı okudum, film izledim, internette gezindim...daha güzeli olamazdı bana göre...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin adına çook sevindim zeze çünkü bu konuda seni benden iyi kimse anlayamaz sanırım. (: Her haftasonu niyetleniyorum bende buna ama hep bir mani çıkıyor ya biz dışarı çıkıyoruz yada birileri bize geliyor. (:
      Nice nice böyle sakin güzel günlere (:

      Sil
  3. Merhaba :)
    Gülümseyerek okudum yazını :) En çok miniik kuş, kırpık , edi ile büdü ve kurabiye canavarı kalmış aklımda diğerlerini okudukçaa aa buda vardı diyerek hatırladım :) 90 'lar o zaman çocuk olduğumuz içinmi bilmiyorum ama çok güzeldi.
    Nostaljine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba (: Evet benim de ilk aklıma gelen onlardı sonra biraz zorlayınca hafızamı diğerlerini hatırladım hatta şuan aklımıza gelmeyen daha birçok karakter daha vardır kesin görünce aaa!evet diyeceğimiz. (:
      Mazi güzeldi müzarimiz daha da güzel dilerim, teşekkür ettim ((:

      Sil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. siyahkuğucum yok estağfirullah (:
      aslında blogunda bir mail adresin olsaydı bu yorumu hiç yayınlamadan direkt mail atacaktım sana bilgi vermek için ama mail olmadığı için buradan yazıyım dedim. (:
      yorum gönderirken e-posta yoluyla abone oluyorum cevap dönüldüğünde haberdar olabilmem, takip edebilmem için ama gmailimi çok sık açmıyorum.
      öyle arada bir açıp görünce geri dönüşler yapıyorum, yorumun da yazın gibi çok akıcı ve uyumluydu okuyunca çok hoşuma gitti. (:
      amacım yanıtla butonuyla yeni yorum bırakmaktı ki tel. ile konuşurken farkında olmadan var olanı silmiştim bile. (:
      yorumunuz silinmiştir diye görünce dank etti sonra geri butonuyla geri gelip yazılanı copy-paste ile yeniden yorum hanesine yazdım ve onayına gönderdim. (:
      sen onayladıktan sonra 2. yorumumu bırakırım, hatamı böyle telafi ederim diye düşünüyorken sen benden önce fark etmişsin bile. (:
      böyle güzel ve akıcı yazdığın, kelimeleri böyle ustalıkla kullanıp öyle güzel ve çarpıcı resimlerle sentezlediğin sürece benim için seni okumak çok büyük keyif siyahkuğucum. (:
      Yazan hele de şiirsel bir dille bunu başaran herkese saygım sevgim sonsuz.
      Hata varsa ben de var yani. Sen yanlış anlama sakın siyahkuğucum, sevgiler :*

      Sil
    2. yanlış anlamıştım ve de üzüldüm heralde istemiyor dedim hatta izleyicilerinden bile çıktım heralde rahatsız oldu dedim çünkü herkes herkesi sevecek diye bişey yok, birazda zor bir gün olunca sanırım kabak sana patladı
      benim için her yorum çok önemli her izleyicim çok önemli inanki çok üzülmüştüm neyse her işte bir hayır vardır elbet sevgiler. iyi akşamlar .

      Sil
    3. Neyse ki yanlış anlaşılmanın sona erdiğine sevindim (:
      Dediğim gibi tüm yazılanlar benim için de çok önemli, herkesin emeğine saygım sonsuz öyle ki kötü eleştiri yapmak bile anormal geliyor bana. (:
      Kim nasıl isterse öyle yazmalı, çeşitlilik olunca güzel oluyor. (:
      Ama sen gerçekten çok güzel yazıyorsun siyahkuğu, hayran olmamak, okumadan geçmek imkansız. ((:
      Nice güzel yazılarda buluşmak dileğiyle :*

      Sil
  5. :) 4 yaşında yeğen olunca evde oturulur mu : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Minecimmmmm sizi tekrar görmek yorumunuzu okumak ne kadar güzel oldu anlatamam ((:
      Uzun zamandır yazmıyordunuz ama şimdi tekrar girince blogunuza fark ettim ki tekrar başlamışsınız hatta ben takip etmekte geç bile kalmışım. :(
      Tekrar hoşgeldin, çok teşekkürler :*

      Sil
  6. bunlar unutulur mu hiç Medanşeri :) Gerçekten de çocukluğumuzun fenomeniydi...şimdi olsa ben yine izlerim yani :) içses:cık cık cık koskoca kız hiç yakışıyor mu? :)))) en çok ediyle büdüyü,sayılar kontunu,ve kurabiye canavarını severdim ;) bak şimdi nerelere gittim geldim.sabahın köründe sırf bunları izlemek için kalkardım.Aslında bitmez bu dönemle ilgili söylenecekler...bende filmi izlemeyi çok istiyorum...sevgiler canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de kuzenimle yarış halinde olurduk hep önce ilk kim kalkacak kim izleyecek diye. (:
      Ayrıca asıl bize yakışır şimdiki çocuklar tanımıyorlar bile onları hıh! (:
      Dolayısıyla içimizdeki çocuğa sesleniyorum heran fırlayabilirsin dışarı izin veriyorum ben hatta ikimizin adına da. ((:
      Çok teşekkürler Sihirlim güzel yorumun için. Öpüyorum kocaman olanından :*

      Sil
  7. Susam Sokağı bana hep kabakulak olup evde yattığım günleri hatırlatır nedense, ama yine de hatırlamak güzeldi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hıımmm, kötü bir hatırası olsa da yine de hatırlamak mutlu ediyor insanı haklısın. Neyse ki geçmiş iyileşmişsin ve bağışıklık kazanmışsın. ((:
      Çok teşekkürler yorum için, sevgiler :*

      Sil
  8. seviyorum susam sokağını:)
    kurabiye canavarı favorimdi
    bende beklerim,
    hayırlı akşamlar,sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevmemek mümkün değildi sanırım, ben de çok severim kurabiye canavarını. (:
      yorum için teşekkürler :*

      Sil
  9. muppets ve susam sokagi, bu yasima ragmen vazgecemediklerimden . guzel bir yazi olmus : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lo-la çok teşekkür ederim güzel yorumun için. Şanslı bir çocukluğumuz geçmiş sanıyorum (:
      Sevgiler :*

      Sil
  10. En çok ta benim kurabiye canavarı hoşuma giderdi. Biraz da mizacım mizaha yakın olduğu için çocuklar gibi izlerdim.

    YanıtlaSil
  11. ben de kesinlikle yazının başında anlattığın gşibi bi haftasonu istiyoruum :) ve de ablam gitti bu filme bana bu bölümü anlatmıştı eheh :)

    YanıtlaSil
  12. Harika bir Nostalji yaşattın bize sağ olasın, :)))))
    AYŞENUR

    YanıtlaSil
  13. Aiiiyy çocukluğuma gittim resmen, yüzümde şapşal bir gülümseme oluştu :)

    Blogumda çekilişim var, bekleriiim...Sevgiler:)

    http://birdilimportakal.blogspot.com/2012/03/bakn-burada-ne-varms-hediye-zaman.html

    YanıtlaSil
  14. benim içinde hiç birsey yapmadan oturmak en büyük zevk:) yanlız ohhh kafa dınleme süperr:)

    YanıtlaSil
  15. canımm medanserim nerelerdesin?
    ne zamandır aklımdasın. hep yazacagım bişey cıktı.merak etmekteyim seni.
    gece gece yatmadan yine aklıma düştün bu sefer direndim ve işte burdayım.
    bir ses ver kuzum iyisin inşalah dimi..
    Özledim valla seniii.
    en kısa zamnda dönersin umarım..
    kucak dolusu sevgiler..

    YanıtlaSil
  16. love everything! would you enjoy following each other? kisses

    FashionSpot.ro

    YanıtlaSil
  17. canım ya sen nerelerdesin. çok özledim ben seni :((( yorumumu okursan lütfen sihirlininmaili@gmail.com a bi selam yaz yeter...çok merak ediyorum seni. inşaallah herşey yolundadır :(( sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. YENİ BLOĞUNUN LİNKİNİ VERİR MİSİN?

    YanıtlaSil
  19. off çok merak ettim seni canım ya...yorumun çok iyi geldi inan...bende seni çok özledim...

    YanıtlaSil
  20. sessiz kalmaya kararlısın hıı!..:))

    YanıtlaSil
  21. bu kız nerelerde diye bi ses vereyim dedim yeni blog falan diyorlar:(

    YanıtlaSil
  22. Seviyoruz değil mi çocukluğumuzda kalan şeyleri konuşmayı, okumayı? :)
    Nesil olarak aynı dönemlerdeniz, belli;)
    http://birdunyafikir.blogspot.com.tr/2014/09/ilkokuldayken-kullanilan-ve-hafizada.html adresinde sizin dönemlere tekabul eden şeylere rastlayacaksınız (ilginizi çeker de okumak isterseniz tabi:)
    Eskiler güzeldi;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya bayıldım yazınıza, hey gidi günler gerçekten (((:

      Sil

Yormadan Geçme (;