???

Fotoğrafım
Bildiğin çikolata... Yokluğunda canın çeker, görünce için gider, fazla yediğinde geri döner, her koşulda seni deli eder :) İletişim: medannseri@gmail.com

Çikolata Severler...

26 Şubat 2012 Pazar

Vakit Tamamlamaca (:

 Tam bir gece kuşuyum. Geceleri zihnim daha açık oluyor. Sabahları sadece gözlerim açık oluyor bilincim kapalı. (: Hatta dikkat ettim de bloga da genelde yatmadan önceleri yazıyorum. (:
Sabahların bereketi konusunda hepimiz hem fikiriz sanırım lakin sabah kültürü yok maalesef ben de. Yani akşam kaçta yatarsam yatayım sabahları erken kalkamıyorum. Benim için gün öğle namazından sonra başlıyor, yatsıdan sonra aydınlanıyor. Yani ben hayatı 4 vakit yaşıyorum. 5. vakit yani sabah namazı vakti arada kaynayıp geçiyor. Normalde de zaten 5'e 5 katan biri değilim, maalesef hayatımı namaz saatlerine göre değil namaz saatlerini hayatıma uydurma çabasındayım.
Sabah namazına kalkamama durumu birçok kişide mevcuttur sanırım. Saat kur falan diyorlar ama yok bana işlemiyor çünkü benim derdim uyanamamak değil ayılamamak. Uyanıyorum ama kalkamıyorum bir türlü, sabahları işe giderken de öyle oluyor. Yaklaşık 1 saat önceye kuruyorum saati tam 4 kere erteliyorum o çalar saati ve hep ucu ucuna yetişiyorum. Saniyelerle yarışıyorum. Namazda böyle olmuyor işte, saati erteliyim derken vakit geçiyor zaten.
Sağolsun bizim evdekiler de çok duyarlı bu konuda. Babam namaza kalktığında bana da seslenir "Medanşeri namaza kalkacak mısın kızım?" diye ben de böyle uyku sersemi "Teeaameeeaammm" derim o kadar ikinci kez seslenmez bile. Annem desen hiç seslenmez bile.
Okula giderken de böyleydiler. Okula gitmem gerek di mi ama ben yine kalkamazdım, annem gelirdi sabah "Medanşeri okula gitmeyecek misin? Saatin geçiyor." "Yok gitmiiiiceeeaaamm" derdim sırf uykum bölünmesin diye ki not düşeyim derslerim en erken sabah 11'de başlardı. (: İnsan bir sorar di mi niye okula gitmiyorsun, kalk okuluna git, dersin sınavın yok mu senin ama nerdeee. Bu konuda fazla rahatlar bizimkiler.
Şimdi işe gidiyorum yine aynı bazen geç kalıyorum mesela annem gelip gitmeyecek misin bugün diyor sanki öyle bir lüksüm var. (: Okurken ne güzel kafama esince gitmeyeceğim diyebiliyordum ama artık öyle mi? :( Mecbur gideceğim yani niye uyandırmıyorsunuz ki beni? (:
Sabah namazına kalkabildiğim zamanlar çok huzurlu ve mutlu oluyorum hem kulluk vazifemi yerine getirdiğim için hem de gerçekten o vaktin farklı bir boyutu olduğu için sanırım. Bir öğretmenimiz bazı akıl hastanelerine yakın yerlerde sabah ezanını birkaç dakika daha erken okuyabildiklerini söylemişti, hastalar kendilerini daha huzurlu hissedip, sakinleşmelerine yardımcı olabiliyormuş aslı astarı var mı araştırmadım ama mantıklı gelmişti bana. (:
Bazen gerçekten yatarken o niyetle yatıyorum, bir sürü biiii sürü dua ediyorum vakitlice kalkabileyim de namazımı vaktinde kazaya kalmadan kılabileyim diye o zaman saat kurmasam da tam ezan okunurken uyanabiliyorum ama işte aynı sorun yine oluyor ayılıp kalkıp da namaz kılamıyorum. Dur ezan bitsin, tamam şimdi kalkıyorum, kalkacağım, son 5 dk., 3 dk., tamam son saniye hemen kalkıyorum derken hoooppp uyumuşum bile. Bazen rüyamda görüyorum o yüzden ve saf saf gerçek sanıyorum sonra ayılıyorum hiç sevinme kalkamadın sadece rüyaydı diye. Hep şeytan işte. Kızamıyorum ki şeytanın işi de o, bak nasıl güzel yapıyor o bile vazifesini, sen de anca yat diye kendime kızıyorum. :(
Baktım da namaza kalkamadığım vakitler kalkabildiklerimden az ve bu durum beni gerçekten rahatsız ediyor hemen bir çözüm arayışına girdim.
Namaza kalkamama bahanem biyolojik saatim yani ben öyle adlandırıyordum hep, biyolojik saatim geceleri çalışıyor gündüze adapte olamıyor diyordum, o zaman sebepten sonuca gitmeye karar verdim.
tanıştırayım... gutguturuna ve cemaati (: maşallah ya çok tatlılar ((:
Çözüm için yine biyolojik saatime güveniyorum. Yatmadan önce su içmeye başladım. ((: Zamanını ve miktarını iyi ayarlamak gerekiyor, niyette sağlam olunca tam vaktinde biyolojik saat devreye giriyor. (: Hadi bakalım Medanşeri yiyorsa şimdi de kalkma da görelim (((: Öyle ki bu gidişle cami imamını bile ben kaldırabilirim. ((:

9 yorum:

  1. evet canım,, su taktiğini ben de kullanırım:D ama..en çok da 7 kez kevser suresi okuyarak uykuya dalar,, sonra rahat uyanırım..( yani hemen hemen rahat..yataktan sürünerek kalkıyorum ..sonrası kolay:D
    sevgilerrrr

    YanıtlaSil
  2. :))))) Allah iyiliğini versin emiiiii :))) çok güzel anlatmışsın gerçekten de meseleyi.ben de çalışmaya başlamadan önce gececiydim.şimdi istesemde gece oturamıyorum.hafta sonları bile en geç 12 :)) ha ama diyeceksinki sabahları rahat kalkıyorsundur.sabah namazına evet ama işe gitmek için hayııııır :))) bir türlü işe gitmek için erken kalkmaya alışamadım :))) ya işte bi problem var ya bende :)) sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  3. ay ben gutguturuna yı farketmemişim :))) cemaati de kendi gibi çok tatlı yaaa...Medanşeriiii yerim ben bunu...kocaman öp benim için...benim yeğenimde ben namaz kılarken gelip önüme namaza duruyor :))) Ben oturarak kıldığım için pek sorun olmuyor...ehehhehheh :))))))

    YanıtlaSil
  4. Medanşeriiiiiiimmm :) Ben geellddiimmm :D Sanki cumhurbaşkanı gelmiş gibi bu ne sevinç diyeceksin ama bilgisayarıma bakabildim bugün sonucunda :) Sabah namazlarına ben de kalkamıyordum çoğu zaman. 4 vakit namazımı kılıyor sonra geri uyuyordum. Demeye kalmadı artık uyanabiliyorum ya çok şükür Allah'ıma. Sabahları kalkmak o kadar zor oluyor ki gerçekten. Şeytan da genelde sabahları dibinde olurmuş kaldırmamak için. Besmele çekip kendini kaldırdın mı tamamdır Medanşerim. Kendine çoook çoook iyi bak :) Görüşmek üzere :) Selametle

    YanıtlaSil
  5. hahahh yazının sonuna gelince çok güldüm çünkü aynı yöntemi benim de denemişliğim var:))

    tabi başka biçok yöntem daha.. en etkili yöntemi söyliyim, gece su filan kesinlikle içmeden, taharet temizlik ne varsa hepsini yapıp uyumak ve sabah kalkıp direk lavaboya yönelip abdest almak.

    yalnız şu bi gerçek, namaza eğer gerçekten kalkmak istersen, niyetin sabah namazlarını mutlaka kılmaksa kalkıyosun. başka türlü kalkmak imkansız. ama daha güzeli, bi süre aksatmadan kalkınca her şey yerli yerine oturuyo ve otomatiğe bağlıyosun.

    ilk zamanlarda, 3 gün üst üste kalktım zaten bugün uyusam da olur, gibi böbürlenmeler de olucak, dikkat :))

    YanıtlaSil
  6. bulduğun taktik süper ama =)

    YanıtlaSil
  7. hehe çok güzel anlatmışsın:)

    YanıtlaSil
  8. Geceleri kesinlikle zihin daha açık oluyor, gecenin sessizliğinde çok daha iyi kullanıyorum zamanımı. Ama bir gece kuşu olarak ne zaman namaz kılmaya başlasam ya sabah ezanını bekleyip kılmam gerekiyor ya da kazaya kalıyor ve ben hemen ucunu kaçırdığımdan pes edip bırakıyorum namazı :( Sonra çok kızıyorum kendime ama bu hep aynı oluyor. Yöntemin güzelmiş ama bende o bile işe yaramaz çünkü kendimi biliyorum sınavım varsa 1 saat uykuyla bile yetinebilen bir insanım, başka şeyler için ne kadar psikolojimi aynı şekilde hazırlasam da kalkamıyorum :(
    Bu arada mimlendin :)

    YanıtlaSil
  9. Allah c.c. hepimize namazlarımızı ilk vaktinde kılmayı nasip etsin.

    Bu arada bebişe de maşaallah diyelim.

    YanıtlaSil

Yormadan Geçme (;