???

Fotoğrafım
Bildiğin çikolata... Yokluğunda canın çeker, görünce için gider, fazla yediğinde geri döner, her koşulda seni deli eder :) İletişim: medannseri@gmail.com

Çikolata Severler...

9 Kasım 2011 Çarşamba

Şık Olmak İçin Yanlış Şıkkı Seçenler?!

Bir insan niye tesettüre girer?
a. Annem-babam istedi, aile baskısıyla
b. Koca bulmak için
c. Dikkat çekmek için
d. Arkadaş ortamım teşvik etti
e. Aslında açığım da araba kullanırken sarhoş olunca polis çevirmesin diye başımı kapattım (bunu da yeni duydum, pesss ((:  )
f. Hiçbiri

Cevap tabi ki F. Normal şartlar altında Allah rızası için başını örtmesi gerekiyordu bu tesettürlü hanım kızlarımızın.
Bu nedir ya, tesettür sadece başına örtü atmak, saçlarını örtmek midir arkadaş? Başını örtüp altına skinny jean geçirmek midir? Yüzüne bir ton boya sürüp, manikürlü tırnaklarıyla cadde cadde dolaşıp boy boy poz vermek midir?
Bizim hanım kızlarımızın üzerine biraz fazla gidildi zamanında, çok baskı gördüler, çok dışlandılar. Bunun dışa vurumu olarak görüyorum son dönemdeki bu furyayı. Açık biri ne yaparsa biz de aynısı yaparız, yapmalıyız görüşü hakim. Onlar sosyalse biz daha sosyal olmalıyız, onlardan bir farkımızın olmadığını belirtip, her kesimden kabul görmeliyiz. Yani başka mantıklı bir açıklama gelmiyor inanın aklıma tek sebep bu sanırım.
Başörtüsü şart mıdır? Bunu tartışmıyorum çünkü bu tartışılamaz zaten.
Çok bilmiş erkekler başörtüsüne karşı çıkarken hep aynı şeyi öne sürüyorlar "Biz sapık mıyız? Saçın açık diye farklı şeyler mi düşüneceğiz?" Böyle diyenler karşısında içimden gülüyorum kıs kıs bir bayan olarak. Eğer saçlar kişiye bir güzellik, albeni katmasaydı neden şampuan reklamlarının büyük bölümünde erkekleri etkilemenin püf noktası olarak gösteriliyorlar, neden yarin saçları üzerine sayısız şarkı-türkü var, neden deli gibi kuaförlere para harcıyoruz? Kusura bakmayın ama bu söyleminize inanmak için biraz saf olmak lazım yada tercihlerimizin değişik olması lazım. (;
Başını örtmek cennete giriş bileti almak mıdır peki? Tabi ki hayır. Şöyle düşünelim, bir bilgisayar oyunundayız ki dünyada oyundan başka bir şey değil zaten, oyunun sonunda kazanmak da var kaybetmek de. Mümkün olduğunca çok artı puan toplaman lazım, artılarının eksilerini yok etmesi lazım. Bu yüzden tüm artıları toplamaya bak, çünkü kaç yanlışın bir doğruyu getirdiğini bilmiyor olacağız oyun sonunda.
Bence durum çok düz mantık da budur. Yanlışım varsa düzeltiniz.
Bir de İslam neden kadınları kapatıyor, insan haklarına aykırı, kadın haklarına aykırı, onları ikinci plana atıyor, onlara değer vermiyor gibi söylemler var ki yazık çok yazık bence.
Şöyle bir düşünün siz neyi saklarsınız? Değer verdiğiniz şeyleri di' mi? Bir sandık altınınız olsa kimse almasın, görmesin, dokunmasın diye sarıp sarmalar gizlersiniz. İslam kadına değer veriyor, onu saygın kılıyor, onu kıymetli gördüğü için tesettürlü olmasını istiyor. Benim fikrim bu.
Tesettürün amacı dikkat çekmemek, vücut hatlarını gizlemek olmalı. Bu konuda en son ahkam keseceklerden biri benim normalde, örnek tesettür ehli bile değilim.
Ayrıca hanım kızcağızlarım ben size hayattan geri kalın da demiyorum ki. Tabi ki gezeceksiniz, tozacaksınız, eğleneceksiniz, en doğal hakkınız. Süslenin, püslenin, alış-veriş de yapın, en lüks markalardan da giyinin israfa kaçmadan, sosyalleşin, okullar bitirin, entellektüel bilgi birikiminizle kıskandırın size karşı zihniyette olanları, bakımlı olun ama önce biraz bilinç, biraz şuur, biraz ölçü.
Sonuçta ünlü düşünür Recep İvedik'in de dediği gibi " Ruh güzelliği önemlidir ama gel gelelim ruhlar aleminde de yaşamıyoruz!" Nihahahahhaha.(((: Bakımlı olmak şart. Temizlik imandan sonuçta Bugs Bunny bile söylüyor bunu çizgi filmde. (:
O yüzden bakımlı olun hayattan geri kalmayın ama hiç ölmeyecekmiş gibi bu dünya yarın ölecekmiş gibi de ahiret için çalışmayı unutmayın, unutmayayım, unutmayalım, unutmasınlar, unutmayınız, unutma... (:

20 yorum:

  1. tesettür; her anlamda kadının cazibesini koruması gerekiyor. Muhafaza kelimesi hem korumak hem de gizlemek anlamında kullanılır. Bunu başörtüsüne indirgeyemeyiz.

    YanıtlaSil
  2. bence de, sadece başına örtü atmak yetmiyor tesettür için onu diyorum. (:

    YanıtlaSil
  3. He ya tesettürü bile yanlış anladılar..pehh

    YanıtlaSil
  4. “Ümmetimin son dönemlerinde bir takım adamlar olacaktır. Erkekler gibi eğerlerin (bineklerin) üzerine binip cami kapılarına ineceklerdir. Hanımları ise giyinik uryandır, (giyinik çıplaktır), başları üzerinde arık deve hörgücü gibisi vardır. Onalara lanet edin. Zira onlar lanet olunmuşlardır”. (Ahmet b.Hambel – müsned nr.6786, Ibn-i Hibban sahih nr:5655-7347)

    YanıtlaSil
  5. hepsine katılıyorum.ve bizde kapalıyız ama herşeyi yaparız zihniyrtine gülüyorum.

    YanıtlaSil
  6. Eva yanlış anlamak daha kolaydır bazen (:

    5.7.1. teşekkürler güzel yorumunuz için (;

    Nabrutcum al benden de o kadar. (: Halbuki yapmayarak daha elit olabilirken neden yaparak saygınlığımızı yitirelim di mi? ((:

    YanıtlaSil
  7. Aslında çok güzel bir konuya değinmişsin Medanşerim. Kapalılık konusu ama kıyametin alametleri diyorum ben başka bir şey diyemiyorum. Aslında çoğunlukla aile baskısı ile kapanmış olanlar var ki bunlar hiç özen ve önem göstermiyorlar. Bilseler aslında öğrenseler nasıl kapanılması gerektiğini, neden kapanmamız gerektiğini bunları yapmazlar. Allah hayır getirsin ne diyelim :)

    YanıtlaSil
  8. Söylediklerine katılıyorum.İçteki iman eksik olunca ne kadar başınıda örtsen farketmeyebiliyor.Gerçekten kapanıp imanını yaşayanları tenzih ediyorum.

    YanıtlaSil
  9. adetim değil, yazı okumaz resim okurum. yazınızı sonuna kadar okudum ve konu üzerine paralel düşüncedeyim.

    fazlaca görüşüne ortak bulamamış şansız biri olarak mutluyum, belli ki şanslı günümdeyim.

    YanıtlaSil
  10. güzel yazı..
    herkes yapabildiğini yapsın ya zor bir konu valla

    YanıtlaSil
  11. eva çok haklısın bu bile 'yanlı'ş anlaşıldı

    medanşeri, objektif yazmışsın. yürekli bir yaklaşım acayip tebrik ettim

    YanıtlaSil
  12. herşeyin aşırısı dinimizce uygun görülmemekte zaten...sana katılıyorum,bazı şeylerin suyunu çıkarmamak lazım.şık ve bakımlı olmak başka absürt olmak başka ;)daha sık gel inşaAllah canım...öpüyorum...

    YanıtlaSil
  13. mervecim teşekkür ediyorum aynen katılıyorum, herkes-hepimiz daha şuurlu oluruz inşallah (:

    huyumkurusun gerçek iman sahiplerinden oluruz bizler de inşallah çok doğru.(; teşekkürler (:

    nalbant aynı fikirde olmamıza ben de sevindim ve yazımı okuyup yorum yapmanıza, teşekkürler (:

    YanıtlaSil
  14. esved teşekkürler (: bence de sonuçta önemli olan toplayabildiğimiz kadar sevap toplamak. (:

    Đëjάώυ teşekkür ederim. Objektif olmak istedim gerçekten başarabildiysem ne mutlu (:

    Sihirlim çok teşekkürler, senin yorumların önemli benim için. (: Bence de şık olalım ama absürte kaçmayalım. Öperim :*

    YanıtlaSil
  15. Herkes istediğini yapabilir. Kişinin kapanması veya kapanmaması tamamen kişisel tercihidir. Çok bir şey bilmiyoruz saden millete diyelim bu doğru bu yanlış. Yalnız madenşerinin dediği gibi bir işi yapıyorsan ne için yapıldığını ve nasıl yapıldığını öğrenmek gerekir bence. Öğrenip o işi o şekilde yapmalısın. Öğrenmiyorsan o tamamen senin ayıbındır. ne demişler bilmemek değil öğrenmemek ayıp. Din işleri sadece kişi ile neye inanıyorsa veya inandığına ne isim veriyorsa o arasındadır. Başkasının müdahale edemediği için saden kutsaldır.

    YanıtlaSil
  16. MetalSimyacı aynen öyle, ne yaparsan, ne yapıyorsan yap doğru yap (; Allah doğru yoldan ayırmasın diyeceğim ben cümlemizi (:

    YanıtlaSil
  17. çok güzel bir metin
    ağzına sağlık...

    YanıtlaSil
  18. Tüm konuyu öyle güzel anlattin ki ekleyecek birsey bulamadim.Duygularima tercüman oldun. tesekkürler.

    YanıtlaSil
  19. güzel yaklaşım,, başını örtüp altına her türlü eteği pantolonu elbiseyi geçiren örnekleri çok sık görür olduk..kendilerine güldürmekten ve de biraz örtülülerin imajını zedelemekten gurur mu duyuyorlar acaba..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  20. Ya duygularıma tercüman olmuşssunuz. Maşallah ne güzel yazmışssınız oyle. Şu aralar kafam çok karışıktı. Ve böyle sorunlar ile de karşılaşıyordum. Cuk diye oturdu bu yazı. Teşekkürler. Sevdim sizi. Sevgiler..

    YanıtlaSil

Yormadan Geçme (;