???

Fotoğrafım
Bildiğin çikolata... Yokluğunda canın çeker, görünce için gider, fazla yediğinde geri döner, her koşulda seni deli eder :) İletişim: medannseri@gmail.com

Çikolata Severler...

25 Eylül 2011 Pazar

Aklından Diledigince Sayı Tutabilirsin (;

Aslında okuduğum kitaplar hakkında çok yorum yapan ve yazı yazan biri değilim bilirsiniz. (: Ama kitap okumayı severim hem de çok yani ne kadar dediğiniz de buna ihtiyaç duyacak kadar diyebilirim. Uzun süre şöyle güzel bir kitap okumadıysam tıpkı su gibi, açlık veya çikolata gibi yokluğunu hissediyor bünyem. Evet garip biliyorum bu aşamaya gelmesi... Ama seviyorum işte, bir romanda kaybolmayı belki de ...
Böyle bir süreçteydim, çok fena okuyasım vardı son birkaç aydır kurum kütüphanesinden istediğim kitaplar bir türlü gelmemişti, ben de daha fazla onları beklemeye dayanamadım ve D&R'ın sayfasına girdiğim an " John Verdon / Aklından Bir Sayı Tut" kitabını fark ettim, içeriğine bakmadım bile hemen sipariş ettim başka birkaç kitap ile birlikte söylemesi ayıp indirim de vardı.  (:
Küçükken de çok sevdiğim bir oyundu " Hadi şimdi aklından bir sayı tut, 2 ile çarp, 3 ekle, 5'e böl" falan filan... Bilirsiniz siz de oynamışsınızdır mutlaka, ben onun sırrını biliyordum işte, hiç şaşmadan kişinin aklından tuttuğu sayıyı bilebiliyordum işlemlerden sonra söylediği sonuca bakarak ki ömrüm boyunca da sayıları çok sevmişimdir zaten. (: Gerçekten sayılarla ilgili zekice bir roman olabileceğini düşünmüştüm.
Severek takip ettiğim iki blog sevgili SİHİRLİ SEPET ve KARINCA'NIN KÜRESİ'nin de bu kitap ile ilgili güzel yazılarını görünce kitabı yeni bitirmiş biri olarak ben de yazmak istedim. (:
Şöyle ki efendim merak edenleriniz varsa;
John Verdon'un ilk romanı bu. Ortada kurbanlar, kurbanlara gönderilen mektuplar, cinayetler, aile dramları var. Bir polisiye/ dedektiflik yani iz sürme romanı diyebiliriz. Beğendim mi, evet sanırım çok değil, ama okuduğuma pişman da değilim, kitabın 475 sayfa olduğunu göz önüne alırsak kitap için boşa zaman harcadım diyemem yani. (:
Ama daha zekice olabilirdi sanki. Beni öyle şaşırtan bir durum olmadı bir polisiye romandan beklediğim. Gerçi konu akışkanlığı güzeldi ve sürükleyiciydi.
Artık TV'de öyle programlar, diziler, belgeseller var ki hepimiz birer adli tıp dedektifi olduk neredeyse. (: Kitap boyunca böyle daha teknik, daha detay bilgilerin verilmesini bekledim durdum ama benim ufkumu genişletecek bir bilgiyle karşılaşmadım.
Çok bilmişlik yapmak istemiyorum, alınabilir - okunabilir bir kitap, her şeye rağmen tavsiye ederim.(;
Eğer hayatıma discovery channel ve türevlerinde ki tüm o programlar, belgeseller girmeseydi yani 2000'li yılların başında okumuş olsaydım bu kitabı sanırım elimden bırakmaz, bittiğinde dönüp bir daha okuma arzusu içinde olurdum, hatta filmi çekilse de bir de beyaz perdede hayranlıkla izlesek derdim kesin. (:
Aklından dilediğince sayı tutabilirsin, bu iç içe sonsuz köklü sayı bile olabilir, mutlaka bir çözüm yolu, mutlaka bir delil vardır.
Descartes'in dediği gibi " Mükemmel sayılar nadir bulunan mükemmel insanlara benzer."
Öyle işte ... (((:

14 yorum:

  1. Yaşasın kitap okumak :)
    Benim de bazen kitap krizim tutar,acıkırım okumaya :)
    En güzel açlık ta bu olsa gerek zaten :)
    Ben de yakın tarihte okumaya çalıştım polisiye bir kitap,ama sarmadı :)
    Yarıda kaldı :P
    Sen daha zekice olabilirdi dediğine göre,475 sayfalık kitabı almak akıllıca değil gibi :PP
    Ama Descartes doğru söylemiş :))
    Sevgiler :*

    YanıtlaSil
  2. Bu sıra nedense kitap okuyamıyoruz.. :((

    YanıtlaSil
  3. Hımm güzel bir kitap fakat polisiye türü şeyleri sevmiyorum açıkçası :) Ben de babamın bana tavsiye ettiği Garcia'ya Mektup isimli bir kitabı araştırıyordum. Okuyunca güzel bulursam ben de paylaşırım ;) Görüşmek üzere :)

    YanıtlaSil
  4. Sevgili ZEL teşekkürler güzel yorumun için. (: Bence de okumak gibisi yok. (: Diyorum ya bakmayın siz bana biraz bilmişlik taslamak gibi oldu benimkisi çünkü zaten ilgim vardır adli tıpa falan o yüzden şaşırtmadı beni ama hakkını yememek lazım okunası bir kitap (:
    Sevgiler :*

    Profösör insan bazen gerçekten vakit ve uygun ortam bulamıyor kitap okumak için ve sonra kitap okumayı ne çok özlediğini fark edip daha büyük zevkle okuyor. (:

    YanıtlaSil
  5. uzun zamandır kitap okuyamıyorum ancak, birazcık bu kitabın tarzına yakın olduğunu düşündüğüm Ejderha Dövmeli Kız serisini almış olmama rağmen okuyamamış olmam da cnaımı sıkmıyor değil doğrusu. ^^

    nedenini bilmediğim bir tokluk gibi. gözüm kitap görmek istemiyor son zamanlarda. umarım geçicidir.

    polisiye dizilere bayılıyorum, cidden artık her birimiz birer FBI ajanı kıvamında dolanıyoruz etrafta. ^^

    Çokça sevgiler.

    Luna.

    YanıtlaSil
  6. Mervecim kitap ile ilgili yazını bekliyor olacağım. (:
    İsmi "al beni" diyor aslında kitabın hoş olabilir (:
    Teşekkürler güzel yorumun için :*

    YanıtlaSil
  7. Lunacım Ejderha Dövmeli Kız benim de birkaç kez elime geçmesine rağmen ben de bir türlü okuyamadım olmayınca olmuyor işte :p
    Evet bazen oluyor insan öyle kitap bile göresi gelmiyor ama geçiyor emin ol. (:
    Çok doğrusun her birimiz FBI ajanı gibi olduk polisiye diziler ve sabah kadın prog.ları sayesinde ((((:
    Sevgiler :*

    YanıtlaSil
  8. Harika yazmışsın,her kelimesine katılıyorumm:)
    Gerçekten de hepimiz birer dedektif olduk diziler,filmler sayesinde.O yüzden artık okuyucuyu ikna etmek,memnun bırakmak yazarlar için çok zorlaştı.Ama buna rağmen yazarın ilk kitabı olmasından dolayı,tebrik ediyorum kendisini:) Ve diğer romanında da " daha iyi olabilirdi" duygusunu yaşamak istemiyorum:))
    Ayrıca kitap okumak benim içinde hayatın ciddi bir parçası.Okumadığım zaman kendimi hem suçlu,hem eksik,hem de boş hissediyorum.Ve en güzeli de,her kitapta birisinin yerine kendimizi koymak veya o kitabın içindeymiş gibi karakterlerle birlikte olayın akışında bulunmak.Keyifli birşey:)

    YanıtlaSil
  9. bu oyunu ben de hatırlıyorum cnm :)matematiğin henüz başlarındayken hayran kalırdım tuttuğum sayıyı bilenlere ;)) kitabı ''herşeye rağmen'' beğenmende güzel ;) başka kitaplarda da buluşmak dileğiyle...

    YanıtlaSil
  10. şu anda okuyorum.başlarındayım.çok iç açıcı gelmedi hadi hayırlısı :)

    YanıtlaSil
  11. merak ettim şimdii :) aslında görüyordum da yazıyı okuyunca daha da meraklandım :)

    YanıtlaSil
  12. Kitap elimde ama henüz sıra gelmedi bu yüzden yazının tamamını korkudan okumadım spoiler vardır diye,ama tavsiye ettiysen ilk sıraya alıyorum bu kitabı :)

    YanıtlaSil
  13. bende bu kitabı yeni aldım henüz okumadım yazını görünce ilgimi çekti:)

    YanıtlaSil
  14. ben bu kitabı zevkle okudum ama sanırım bazı kısımları mantığıma oturmadı (ilk sayı tutma süperdi hatta okurken kafa patlattım nasıl yanii diye ama yazar bu konuyu öyle bi saçma açıklama getirdi bu mu yani desem de) soluksuz okudum

    YanıtlaSil

Yormadan Geçme (;