???

Fotoğrafım
Bildiğin çikolata... Yokluğunda canın çeker, görünce için gider, fazla yediğinde geri döner, her koşulda seni deli eder :) İletişim: medannseri@gmail.com

Çikolata Severler...

7 Kasım 2010 Pazar

Kız Deil Bi'şe

Bugün ailenin hanımları hep birlikte alış-verişe gittiler. Ben evde kalıp tez yazmayı tercih etmiştim ama ailenin erkekleri olarak babam-abim ve abimin oğlu paşamız da bizimle kaldı bir de minik bubukumuz. Dolayısıyla kitap sayfası bile açamadım evdeki tek bayan olarak dedim yemek yapayım ama hiç içim almadı. Dolabı açtım yufka varmış dedim o vakit börek yapayım. Hayatımda ilk kez börek yapmaya karar verdim ve dahası yaptım ama nasıl yaptım görmeniz lazımdı hatta görmemeniz daha sağlıklı sanırım. Hemen netten patatesli börek tarifi aradım, bir tarifte börekleri sarıp suya batırın yazıyordu. Akıllı kafam işte önce normal yap di' mi sonra taktik geliştir. Yok ben direkt bu tarifi yapacağım dedim. Önce börekleri saramadım bir türlü sigara böreği gibi olması gerekiyordu. Şekilleri çok kötü oldu sanırım düzgün kesemediğimden. Sonra attım suyun içine bir çıkardım ıyyy nasıl sızıyor dedim acaba sıksam mı suyunu tarifte öyle bir şey yazmıyor. Öyle sulu sulu dizdim tepsiye yumurtadan tiksinen ben yumurta sarılarını sürdüm. Susam-çörek otunu da serpiştirince böreğe benzedi biraz. Öylece attım fırına ama yağlı kağıt koymayı unuttum tepsiye.  Neyse ki çok yapışmamışlardı. Yalnız onları sarmak ne kadar sıkıcı bir şey sıkıntı geldi bir an içime sar, sar bitmiyor. Yaparken ki o rezilliğimden sonra sonucu cidden merak ediyordum ki herkes çok beğendi. Ben de beğendim cidden çıtırdak olmuşlardı su işe yaramış demek ki. İlk börek maceramdan alnımın akıyla çıktım, sizlerle de paylaşmak isterdim ama foto çekmek için bile 1 tane dahi kalmadı. Anlayın o kadar güzel yapmışım işte. (:
Eski şubemde de tek bayan bendim. Öyle sıkılırdım ki. Tek bayan olmanın hem avantajı hem dezavantajı oluyor. Avantajı sana hiç iş bırakmıyorlar, angarya işleri hep onlar yapıyor veya mesaiye kalınacaksa sen git biz yaparız diyorlardı, hatta böyle tuhaf bir müşteriyi görür görmez buyurun biz yardımcı olalım derlerdi, muhatap olmak zorunda bile kalmazdım şimdiki gibi. Ama dezavantajı da var tabi dedim ya sıkılıyor insan tek başına. Onlar kendi aralarında futbol muhabbeti falan yaparlardı, ben de anlarım iki yorum yapayım dediğimde öyle şaşkın şaşkın bakarlardı ki sen
nereden biliyorsun medanşeri modunda veya onlar halı saha maçı düzenlerlerdi çoğu zaman eksik kalırlardı, oyuncuya ihtiyaçları olurdu içimden beni de alın beni de alın, hem  sol ayak, hem forvetim kaçırmayın demek geçerdi. İyi oynadığımdan değil sadece onlarda iyi oynayamıyormuş bildiğimden. (: Onlar ise Medanşeri akşam maçımız var desteklemeye gelmeyecek misin derlerdi, ponpon kız gibi o ne öyle... Ben oynamaktan bahsediyorum - düşünüyorum onlar ne diyorlar. (:
Arkamdan bebe diyorlardı. Birçok kez kulak misafiri oldum bazen ağızlarından da kaçırıyorlardı ama art niyetli olduklarını düşünmediğim için hiçbir zaman kızmadım. Duymamazlıktan geliyordum ben de, yorum yapmıyordum. Lakabım pamuk prensesti. Aman ne güzel bak iltifat ediyorlarmış diye geçmesin aklınızdan. İronik olarak pamuk prenses derlerdi. Pis kokuya tahammül edemem, mide bulandırıcı bir şeyi görmek şöyle dursun duymak bile içimin dışına çıkmasına sebeptir. Tabi onca erkeğin içinde hijyen teyze gibi dolanıyordum ortalarda, yok ben ona dokunamam, ona bakamam, ıyyhhh öğğğğ böğğğ ünlemleri arasında pamuk prenses koymuşlardı adıma haliyle...
Arabalardan da anlarım mesela. İlgim vardır taaa çocukluktan beri. Öyle torna kaportadan değil tabi ki ama araba modellerinin hepsini bilirim neredeyse. Yolda görsem şu şu marka şu model şu özellikte avantaj dezavantaj söylerim bir çırpıda. Araba almaya niyetlenmiştim bir dönem ciddi ciddi bunlar netten model bakıyorlardı benim için. Onlara neyse. ((: Anlatırdım yok şunun şusu var yok bunun busu var, iki üç tane de terimsel ifade kullandım mı sen nereden biliyorsun bunları derlerdi amann amann büyümüş de arabalardan da anlarmış agucuk mugucuk modundaydılar.
Yani demem o ki bayanlar aslında birçok konuda bilgi sahibi ama erkekler sadece kendilerinin çok bilir olduğunu sanıyor. Böyle tuhaf tepkiler verdiğiniz içinde en azından ben bir bayan olarak sessiz kalmayı tercih ediyorum genelde bu tip mevzularda. Yorum yaptığımda daha çok utanıyorum, sıkılıyorum çünkü, en iyisi sen bilmiyorum san ben de bilmiyor saf numarası yapayım.

Yarın  pazartesi, işe oradan okula gidilecek. Aslında her pazartesi cumanın habercisi o yüzden böyle düşünerek sevmeye - alışmaya çalışıyorum pazartesilere. Kendimi kandırıyorum işte.

Not: Başlık konusunda da babaannem böyle marifetli elinden her iş gelen 10 parmağında 11 marifet olan  kızlar için süper kahraman anlamına gelen 'kız deil bi'şe' der. Karadeniz'de önemli bir sıfat tamlaması olur kendileri, övünmek gibi olmasın (((:

15 yorum:

  1. börek güzel olduysa tarif alabilirim :)

    YanıtlaSil
  2. ♥ Unicorn ♥ cum güzel oldu gerçekten dediğim gibi diğer böreklerden tek farkı sardıktan sonra suya batırmak bildiğin soğuk suyun içine atıyorsun biraz bekletip çıkarıyorsun. Hem çıtırdak hem kabarık oldu ((: deneyin bence ben bile yaptıysam :P

    YanıtlaSil
  3. kız değil bişe ilginç... duyuyuodum ama anlamını bilmiodum.

    YanıtlaSil
  4. nedense kızlardan hep daha azı bekleniyor, beklenenin biraz üstüne çıkan biri gördükleri zaman şaşırıyor erkekler, halbuki aynı şeylerden bahsedebilmek bu kadar basit işte bizim için, yeter ki canımız istesin.

    YanıtlaSil
  5. 8ex-en8 ben duymana bile şaşırdım (: genelde pek kimse bilmez bizim oralarda yani karadeniz çevresinde kullanırlar genelde duymuş olman ilginç gerçekten neyse anlamını da öğrenmiş oldun artık. :P
    sophie cim aynen öyle çok doğru yazmışsın (; ataerkillik kavramı böyle birşey olsa gerek işte. (;
    öpüldünüz...

    YanıtlaSil
  6. ahahaahaha benim de bi önceki posta yaptığım yoruma bak.sen çoktan başlamışsın yazmaya.Allah kolaylık versin :)

    YanıtlaSil
  7. evet börekler çok güzel olmuştu ben tet ettim onayladım..devamını bekleriz:)))

    YanıtlaSil
  8. SİHİRLİSEPET aynen öyle. :( Ama yılmıyoruz bşaracağız inanıyoruz. rıınn rınnnn gaz veriyorum kendime birr kii bir kii rınnn rınnn :P

    S.İstanbullu teşekkür ederiz ama o acemi şansıydı bi daha yapsam olmaz o yüzden yok devamı. ((:

    YanıtlaSil
  9. tarifini alabilirim güzel böreklerinin..sevgiler..
    http://hobinehiri.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  10. canım eminm börekler süper olmuştur..ellerinr sğalık..bende mimin var kabul edersen.sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Medanşeri,
    Sana bir mim yolladım!
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. NeHİRcim tabi ne demek seve seve... ((:
    DeNiZ.KaYRa,'DOZ BÜYÜCÜSÜ' , Kitap Kurduyum Ben hepinize mimleriniz için çook ama çook teşekkürler ((: ilk fırsatta zevkle cevap vereceğim cancağızlar öpüldünüzz. :*

    YanıtlaSil
  13. :) börek, spor, abin, araba. yine sevimli bir yazı.

    yaa ama çok uzun yazıların. ikiye bölüp iki ayrı günde yayınlasana :)

    YanıtlaSil
  14. deepblueeagle bak bu süper bi fikirmiş gerçekten. Bende ne yazıyım derdinden kurtulmuş olurum. :P
    taaa taaammm artık arkası yarın kuşağı başlıyor blogumda :P
    teşekkürler teşekkürler teşekkürler efeeeniiimmm... ((:
    öpüldünüz... :*

    YanıtlaSil

Yormadan Geçme (;